Adventsconcert Susterenkoor ”St.- Agnes” Zaterdagmiddag 7 december

Foto Studio Lusin

Het susterenkoor St.- Agnes, gekleed in habijten, geeft op zaterdag 7 december 2019 om 16.00 uur  een concert in de kapel van Museum Elburg. Het thema van het adventsconcert is “Nun komm”. Een paar keer zal er een samenzang van een bekend adventslied zijn.

Het susterenkoor St.- Agnes wil met dit concert het begin van de advent inluiden. Advent is de fijne, hoopvolle tijd voor het kerstfeest. Vroeger zongen de susteren hun liederen in de kloosterkapel.

Dat is een bijzondere gedachte. Het susterenkoor St.- Agnes, o.l.v. dirigent Grietje Roozeboom, zal in die sfeer liederen zingen.  Er zullen een paar gregoriaanse liederen klinken, zoals het Benedictus

(de lofzang van Zacharias), het Magnificat (de lofzang van Maria) en Puer Natus.

De eeuwenoude melodieën klinken ook nog eens prachtig in de mooie Elburgse kapel. Verder staan op het programma bekende adventsliederen, o.a. “Kom tot ons de wereld wacht”, “Een roze fris ontloken”, “Lo, how a  rose”, “Hoor de herders” en “Bei der Wiege” van F. Mendelssohn.

Kom in deze vreugdevolle adventstijd luisteren en meezingen. Siemone Middel zal een aantal werken begeleiden op orgel.

Het adventsconcertconcert van het susterenkoor St.-Agnes begint op zaterdag 7 december om 16.00 uur. De entree bedraagt € 10,00, dat is inclusief thee en koffie. De kapel is geopend vanaf 15.30 uur. Kaarten voor het concert zijn vanaf 21  november verkrijgbaar aan de kassa van Museum Elburg.

Het susterenkoor St.- Agnes werd opgericht in 2012 en is vernoemd naar St.- Agnes, de dertienjarige vroegchristelijke martelaar, die later de patronesse is geworden van het Elburgse Agnietenklooster.