Koffieconcert susterenkoor in museumkapel Elburg

24 06 2016

Het susterenkoor St.-Agnes geeft op vrijdag 24 juni 2016 een koffieconcert in de kapel van Museum Elburg rondom het thema natuur en zomer.  Op het programma staan onder meer liederen van Franck, Mozart en Mendelssohn.  De akoestiek van middeleeuwse dubbelkapel zorgt voor een bijzondere ambiance en stimuleert de leden van het koor om de fraaie liederen met liefde en toewijding ten gehore te brengen.

Dirigente Grietje Roozeboom kijkt weer uit naar dit eerste koffieconcert: ‘We hebben hard gerepeteerd op deze mooie liederen. Het koor moet echt een topprestatie leveren, maar we hebben er zin in.’ De susters hebben besloten dat de opbrengst van het koffieconcert helemaal bestemd is voor een cadeau aan het museum. Na de voltooiing van de herinrichting wil het museum een beeld  van St.Agnes in de kapel plaatsen en het koor wil daaraan graag een bijdrage leveren. Veel bezoekers aan het koffieconcert helpt daarbij zeker.

Het koffieconcert van het susterenkoor St.-Agnes begint op vrijdag 24 juni 2016 om 11.00 uur. De entree bedraagt € 5,00. Vanaf 10.30 uur verwelkomen de susteren bezoekers met thee en koffie. Het concert duurt ongeveer 45  minuten. Kaartverkoop vanaf 15 juni bij Museum Elburg. www.museumelburg.nl

Het susterenkoor St.-Agnes werd opgericht in 2012 en is vernoemd naar de patronesse van het Elburgse Agnietenklooster St.-Agnes, een dertienjarige vroegchristelijke martelaar.