Workshop Glasfusion in Museum Elburg

19 november om 13.30 uur & 22 februari om 13.30 uur

Maak uw eigen unieke glasobject!

Onder begeleiding van glaskunstenaars Els van der Scheer en Marjan van Schaik maakt u in deze workshop uw eigen glaskunstwerk.

Beide dames hebben zeer veel ervaring in het geven van workshops. Na uitleg over het snijden en bewerken van glas gaat u zelf aan de slag met uw eigen ontwerp. Er zijn meerdere voorbeeld objecten aanwezig waardoor u zich kunt laten inspireren.

Na afloop van de workshop moet uw glasobject nog zo’n 20 uur in de glasoven om te fusen (versmelten). U kunt uw kunstwerk daarom niet direct mee naar huis nemen. Na ongeveer 2 weken kunt u uw kunstwerk dan ophalen in Museum Elburg.

De workshop wordt gegeven in de kapel van Museum Elburg en duurt ongeveer 2½ uur. De kosten bedragen € 60,- (incl. koffie/thee/lekkers en materiaal, excl. sokkel of bevestigingsmateriaal). U kunt een object naar eigen keuze maken van 20x40 cm of 30x30 cm. Dit kan een schaal zijn maar ook bijvoorbeeld een raamhanger. Maar ook 3 tuinstekers behoren tot de mogelijkheden.

Opgeven kan in de museumwinkel van Museum Elburg, Jufferenstraat 6-8, Elburg, telefonisch op nummer 0525-681341 of per e-mail info@museumelburg.nl

Voor meer informatie over de workshop kunt u contact opnemen met Marjan van Schaik 06-25423776.