Expositie ‘Grenzen’ leerlingen Nuborgh College Lambert Franckens (LF)

Ook dit jaar mogen leerlingen van klas 2 van het Nuborgh College Lambert Franckens hun werkstuk in de zomer exposeren. Het thema dit jaar is Grenzen. Bijzonder is dat de leerlingen ook een verwerking hebben gemaakt bij het vak muziek. Ze hebben zelf een muziekstuk gemaakt of een bestaand muziekstuk bewerkt en uitgevoerd. Tijdens de opening op donderdag 5 juli zal een aantal leerlingen live een uitvoering geven.

Als leerlingen bij de introductie van het onderwerp te horen krijgen dat ze gaan exposeren in Museum Elburg en dat zowel familie als vrienden worden uitgenodigd voor de opening dan brengt dat veel rumoer teweeg. Ze vinden het spannend en doen extra hun best. Ze helpen mee met de opening, ze verzorgen livemuziek, schrijven een uitnodiging voor de opening en maken een poster.

Ondertussen zijn de werkstukken klaar en is de expositie ingericht. We zijn trots op wat de leerlingen hebben gemaakt, het werk is heel divers door de invalshoeken die gekozen zijn bij het thema en door de keuze van verschillende materialen en technieken. We willen u daarom uitnodigen om het werk van deze jonge kunstenaars te bekijken deze zomer.

Verantwoordelijken vanuit het LF is het docententeam beeldende vorming waaronder Esther Terlouw.