Vocaal Ensemble Pavane-uit Wezep

Vocaal Ensemble Pavane-uit Wezep in de Kloosterkapel Elburg

Het 2e concert van de St.Kloosterkapel Elburg is op vrijdagavond 3 november.

Hiervoor hebben wij het Vocaal Ensemble Pavane uitgenodigd

Vocaal Ensemble Pavane is opgericht in september 2005. Het was oorspronkelijk een dubbelkwartet

In 2008 heeft Pavane de omschakeling gemaakt naar een (gemengd) kwartet. Geraldine Gaastra sopraan, Reina Gaastra alt, mark van Ginkel tenor en Ben Westerbeek bas.

De kracht van Pavane ligt in het feit dat er vier volwassenen staan die het geweldig vinden om mooie muziek te maken en ten gehore te brengen. Met haast ongekende passie worden de werken ingestudeerd en uitgevoerd, zowel a capella als met instrumentale begeleiding. De kritische leiding van dirigente Joke Hooikammer zorgt ervoor dat de stemmen muzikaal steeds verder reiken, waardoor de intensiteit van de muziek meer en meer tot leven komt.

Pavane laat vocale werken horen van o.a.W.Byrd, A.Bruckner en J.Rheinberger.

Joke Hooikammer zal het Strubbe orgel bespelen.

Ook zijn er muzikale intermezzo. Geraldine Gaastra speelt op de blokfluit een Sonate van J.S.Bach .  Een Sonate van G.F.Teleman zal gespeeld worden  door Maurice Hooikammer en Geraldine Gaastra op hoorn en blokfluit.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur, in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg.. Toegang € 12,50 incl koffie/thee.

www.orgelkloosterkapel.nl