Expositie LF - Out of the box - 04 07 2017 | 28 08 2017

Als alle basisscholen zijn geweest voor de educatieprojecten van Museum Elburg wordt er in de zomermaanden ruimte gemaakt op de educatiezolder voor een nieuwe expositie van het Nuborgh College Lambert Franckens uit Elburg. Ieder jaar weer komt het Lambert Franckens met een nieuw, soms maatschappelijk maar altijd actueel thema wat weer verrassende uitwerkingen met zich mee brengt. Vorig jaar met het thema ‘Upcycle’ werd oude gebruikte materialen een nieuw leven ingeblazen en het jaar daarvoor stond de ‘Bevrijding’ in de schijnwerpers. In 2014 werden er zelfs werkstukken gemaakt op de favoriete muziek van een ieder.

Dit jaar is het tijd voor de leerlingen uit klas 2 van het LF. Zij hebben de afgelopen periode gewerkt aan het project Out of the box. Er zijn veel verschillende soorten werkstukken gemaakt door leerlingen die allemaal een andere boodschap hebben gegeven aan het thema Out of the box. De opdracht was iets anders dan anders bedenken met materialen naar keus en deze letterlijk verbinden aan een box van 15x15x15 cm. Doordat er niet veel regels aan verbonden zijn krijg je veel verschillende bijzondere werkstukken.

De feestelijke muzikale opening van de expositie is op maandag 3 juli om 19.00 uur in de Kloostertuin voor leerlingen, familie en vrienden.