(Instap-) Rondleidingen bij expositie Marc Chagall

Tot september is in Museum Elburg een expositie te zien van werken van Marc Chagall. Er wordt grafisch werk van Marc Chagall getoond waaruit zijn grote verbintenis met het leven van Mozes blijkt. De originele litho’s, etsen en houtsnede komen uit de Collectie Wuyt. Er worden voor groepen op afspraak rondleidingen gegeven.

Bent u niet met een groep en wilt u toch graag een rondleiding onder leiding van een deskundige gids, dan kan dit op de volgende dagen: 20 mei, 3 en 10 juni, 8 en 22 juli.

Aanvang rondleiding 13.30 uur. Prijs per persoon 4 euro. Minimale groepsgrootte 4 personen.

In de expositie ziet u hoe Chagall zijn eigen leven vergelijkt met dat van de Bijbelse Mozes. De expositie omvat o.a. de complete Hadassah-serie, een aantal grote affiches, de beroemde Mozes-lithoserie uit 1956, twee Mozes-etsen uit de Vollard-Bijbelserie, een aantal andere Mozes-werken en een aantal hier aan gelieerde portretten en litho’s.

Grietje van Ginneken (woensdag, 21 juni 2017 19:41)

Beste,

Ik vind de tentoonstelling die uw museum houdt rond de grafiek van Marc Chagall bijzonder aantrekkelijk. Nóg interessanter zou het voor mij zijn als ik bovendien - tijdens een afspraak of rondleiding - iemand zou treffen die me meer kan vertellen over de techniek die Chagall gebruikte. Op uw site staat o.a.:
    Om zijn kleuren bij een breed publiek te brengen maakt hij gebruik van de techniek van de pochoir, de collotype en andere speciale druktechnieken.

Zou u mij hiermee verder kunnen helpen?

Met dank en vriendelijke groet,
    Grietje van Ginneken

Medewerker Museum Elburg (woensdag, 02 augustus 2017 09:43)

Beste mevrouw Van Ginneken,

Als u ons uw mailadres geeft of een mail stuurt naar info@museumelburg.nl dan kunnen we naar u reageren. Vriendelijk bedankt alvast.

Hartelijke groet,
    Museum Elburg

Grietje van Ginneken (zondag, 06 augustus 2017 10:59)

Dank voor uw reactie.

Ik kom as. zaterdag naar de tentoonstelling van het grafisch werk van Chagall.
    Als u contact met me wilt opnemen, stuur dan een mail naar g.a.m.vanginneken@gmail.com.

Met vriendelijke groet,
    Grietje van Ginneken