Concert vrijdagavond 1 november in de Kloosterkapel Elburg

Els Kuijk van blokfluit kwartet Capriola en Rodyan

Voor het concert 1 november heeft de St. Kloosterkapel Elburg uitgenodigd:

Blokfluitkwartet Capriola  – orgel Rodyan van den Brink

Blokfluitkwartet Capriola speelt oude en nieuwe muziek, geeft concerten en optredens en werkt regelmatig samen met andere instrumentalisten en koren. Capriola bestaat uit Irene Hooimeijer, Els Kuijk, Kees Konings en Serena Jansen.

Capriola heeft de afgelopen jaren in zowel Nederland als internationaal concerten gegeven. Capriola heeft  zo ook deelgenomen aan de festivals 'Oude Muziek Nu in Hoorn.

Organiste Rodyan van den Brink heeft meerdere malen deelgenomen aan orgelconcoursen in o.a. Elburg en Meppel, waarbij ze in Elburg in 1998 een tweede plaats behaald heeft. In september 2017 is Rodyan gestart met de conservatoriumopleiding orgel/kerkmuziek bij Reitze Smits.Rodyan zal het Strubbe-orgel bespelen in de prachtige kapel.

Voor dit programma is Blokfluitkwartet Capriola op zoek gegaan naar composities waarin

zij ( instrumentale) liederen door alle menselijke emoties heen willen laten klinken.

Door de eeuwen heen zijn er zowel liederen als instrumentale werken gecomponeerd om  uiting te geven aan rouw, verdriet, verwondering ,liefde en blijdschap.

Muziek die raakt en aanraakt. Op het programma staan o.a. werken van Dowland, Pachelbel, Sweelinck, Telemann en J.S.Bach.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg. Aanvang is 20.00 uur in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg.

Toegang € 12,50.Voor studenten € 7,50. www.orgelkloosterkapel.nl