Ierse traditionele muziek in het klooster | 27 september 2019 | Fling: Annemarie de Bie en Evertjan ’t Hart

Op vrijdagavond 27 september presenteert het Klankenklooster het nieuwe programma van Fling.

Fling speelt op briljante wijze Ierse traditionele muziek, aangevuld met eigen composities.

Annemarie de Bie wordt beschouwd als één van de toonaangevende zangeressen in het genre. Ze wordt internationaal geroemd en gezien als een autoriteit op het gebied van folkzang en is daarom veel gevraagd als docent en heeft talloze workshops verzorgd. Naast haar krachtige, lyrische en wonderschone zang is ze in dit programma ook te horen op de Ierse houten dwarsfluit, de bodhrán (Ierse trommel) en gitaar.

Evertjan ’t Hart bespeelt de magische Uilleann Pipes (Ierse doedelzak) en is naast bespeler tot ver over de grenzen befaamd als bouwer van het instrument. Hij is als gast geweest in het VPRO-programma ‘Vrije geluiden’ en bij ‘Podium Witteman’ van de NTR. Naast Uilleann Pipes bespeelt hij ook whistles, bouzouki en gitaar.

Dit alles resulteert in een buitengewoon, aanstekelijk en magisch geheel van sterke verhalen, gevat in een stormvloed van wilde melodieën, zacht klagende airs en ontroerende ballades.

Iedereen die dit zeer bijzondere programma wil ervaren is van harte welkom.

De voorstelling begint om 20:00 uur, vanaf 19:00 uur bent u van harte welkom in het museumcafé, ingang aan de Zuiderwalstraat.

De toegangskaarten kosten 12,50 euro. Kaarten kunt u reserveren via 0525-681341, vooraf kopen bij Museum/VVV Elburg (Jufferenstraat 8) of op 27 september vanaf 19:00 uur bij de ingang aan de Zuiderwalstraat.