Concert vrijdagavond 4 oktober in de Kloosterkapel Elburg

Mannes Hofsink (fotograaf Karin Rozeboom)

Voor het concert van 4 oktober heeft de St. Kloosterkapel Elburg uitgenodigd:

Annet Verboom – viool en Mannes Hofsink – orgel

Zij hebben een aantal jaren geleden ook samen een concert gegeven. Allebei vinden ze het erg leuk om nu weer samen een concert te geven voor de St. Kloosterkapel Elburg.

Annet Verboom is opgegroeid in t Harde en op 8 jarige leeftijd begonnen met viool spelen. Na vioollessen aan de Muziekschool van Elburg werd zij toegelaten tot de Jong Talentklas van het conservatorium van Zwolle. Haar bachelor opleiding deed zij bij Benzion Shamir aan het conservatorium van Rotterdam. Annet doet haar werk als aanvoerder 2de violen met heel veel liefde. Ze heeft in de loop van de jaren grote passie ontwikkeld voor het musiceren in het orkest. Ze heeft met verschillende orkesten gesoleerd zoals Jeugd Strijkorkest Constantijn, Rotterdam Ensemble, NCSO, Symfonia Jong Twente en Sinfonia Rotterdam. Annet is een zeer enthousiaste en gepassioneerde kamermusicus.

Mannes Hofsink (1981) is sinds september 2019 cantor-organist van de Nieuwe Kerk te Groningen. Hij is stadsbeiaardier van Meppel, dirigent van koorvereniging Wijker Kunst en is  pianist van het Meppeler Mannenkoor. Daarnaast heeft hij een concert- en lespraktijk. In juli van dit jaar was hij finalist op het internationaal improvisatieconcours voor orgel in het Duitse Schwaebisch Gmuend.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg.

Toegang € 12,50.Voor studenten € 7,50. . www.orgelkloosterkapel.nl

Annet Verboom (fotograaf Michiel Klep)