Zat 13 april Beleef het klooster | Terug naar de middeleeuwen met twee theatervoorstellingen

Zaterdag 13 april wordt Museum Elburg voor één dag weer een écht klooster. Kom en beleef het mee met diverse activiteiten voor jong en oud en twee voorstellingen van Theater Stuiter.

Wist je dat Museum Elburg vroeger een echt nonnenklooster is geweest? En wist je dat de nonnen toen schreven met echte ganzenveren en zelf kaarsen maakten van bijenwas? Nee, wist je dat niet… Je krijgt op deze zaterdag de kans om binnen te kijken hoe alles er vroeger aan toe ging. Ook kinderen leren, verkleed in een habijt, de bezigheden van de nonnen.

Overal in het oude klooster kom je nonnen en een enkele pater tegen die oude ambachten beoefenen. De kinderen kunnen een eigen glas in lood raam knutselen, hun eigen naam kalligraferen, een armband weven en kloostermoppen bakken. Daarnaast is er ook van alles te zien voor (groot)ouders. Een rondleiding in het gebouw zullen veel volwassenen boeien.

Speciaal voor deze editie komt Theater Stuiter langs om twee voorstellingen te spelen. Om 13:00 uur zal Foei Vos! 4+ aftrappen en om 14:30 uur start de Boekenfabriek 9+ vol jonkvrouwen, ridders en bijzondere avonturen. Het zijn voorstellingen gespeeld in de Middeleeuwen die passend zijn in het oude decor van het klooster. De voorstellingen mogen op deze middag gratis bekeken worden door leerkrachten van het basisonderwijs. Hierna kunnen zij een boeking doen voor een klas of school om deze te bekijken in de week voor de herfstvakantie van dit jaar.

Er worden kinderactiviteiten aangeboden voor de leeftijd 4 tot en met 12 jaar en deze activiteiten vinden plaats tussen 12.00 en 16.00 uur. Beleef het Klooster is een terugkerend evenement dat twee keer per jaar plaatsvindt.

De volgende en laatste kloosterdag zal plaatsvinden op zaterdag 19 oktober.