UITNODIGING leerkrachten

Altijd al met uw klas naar een theatervoorstelling gewild?!

In Museum Elburg worden op zaterdag 13 april twee voorstellingen neergezet die zich afspelen in de Middeleeuwen door Theater Stuiter.

Een educatief uitstapje op een bijzonder historische plek, namelijk een oud klooster!

Op deze zaterdag kunt u zich als leerkracht gratis melden aan de balie en de voorstelling(en) bijwonen.

· 13:00 uur Foei Vos! 4+

· 14:30 uur Boekenfabriek 9+

Mocht u geïnteresseerd zijn met een klas of zelfs de hele school. Dan boekt u een voorstelling voor in de week van 14 t/m 18 oktober 2019. De kosten zijn slechts 75 euro per klas. U kunt kosteloos lespakketten krijgen die bij deze voorstellingen zijn gemaakt.

We vragen u zich aan te melden via info@museumelburg.nl als u 13 april wilt komen.

Voor meer informatie over boekingen of lespakketten kunt u ook mailen naar info@museumelburg.nl

Foei Vos! 4+

Een speelse kindervoorstelling over een 700 jaar oude fabel.

Ella en Sara hebben geen zin om naar bed te gaan. Hoe kunnen ze slapen als ze het einde van het verhaal niet weten? Mama las het verhaal altijd zo mooi voor. Een verhaal over dieren in een groot bos. Nobel de leeuw, Bruun de beer, Izegrim de wolf, en … Reinaert de vos. De andere dieren vertrouwen Reinaert niet. Nobel, Bruun en Izegrim zijn ook geen lieverdjes, maar met hen weet je waar je aan toe bent. Reinaert is onbetrouwbaar, en plaagt iedereen. Dat kan zo niet langer!

Tot hier kunnen Ella en Sara het verhaal moeiteloos naspelen, maar wat gebeurt er verder? Hun moeder heeft het einde nooit kunnen vertellen, maar wel opgeschreven. Ze besluiten niet te slapen voor ze het einde van het verhaal gevonden hebben.

Zoveel dieren in dit verhaal en maar een paar acteurs. Dat wordt lastig. Vandaar dat het publiek regelmatig gevraagd wordt mee te spelen. Kunnen de dieren op jouw hulp rekenen?

Boekenfabriek 9+

Een voorstelling vol ridders, jonkvrouwen en bijzondere avonturen, maar ook over een grote verandering aan het einde van de Middeleeuwen.

Will, Art en LJ kopiëren verhalen. Met ganzenveren gedoopt in inkt schrijven ze op perkament. Zo maken ze nieuwe boeken met oude verhalen.

In plaats van schrijven over koningen, dieren en andere bijzondere figuren zouden Will, Art en LJ liever zelf veranderen in Karel de Grote, de slimme vos Reinaert of een andere wonderlijke verschijning. Ganzenveren aan de kant, zwaarden in de hand! Het drietal speelt met het grootste gemak avontuurlijke ridders, dappere jonkvrouwen of verliefde minstrelen. Ze laten je genieten van spannende avonturen of een middeleeuwse klucht. En dat niet alleen: het publiek kiest mee welke verhalen tot leven komen. Soms kunnen ze zelfs in een verhaal stappen en meespelen!

Houden Will, Art en LJ tijd over om verhalen te kopiëren? Dat overschrijven duurt ook zo lang. LJ weet misschien iets nieuws waarmee ze veel sneller verhalen kunnen kopiëren.

Leerkrachten kunnen boeken voor een moment in de week van 14 t/m 18 oktober 2019.

Dit kan voor de volgende momenten:

Maandag t/m vrijdag om 10:00, 13:00 of 14:30 uur.

Wij zetten alle voorkeuren op een rij en zullen in overleg met een planning komen.

Er kunnen drie klassen per voorstelling aanwezig zijn.