Nieuw Veluws Vocaal uit Harderwijk | 01 02 2019

Concert vrijdagavond 1 februari in de Kloosterkapel Elburg

zang, cello en orgelmuziek

Voor het concert op 1  februari heeft de Stichting Kloosterkapel Elburg het Nieuw Veluws Vocaal uit Harderwijk uitgenodigd. Het Nieuw Veluws Vocaal is een jong ensemble dat in 2016 is opgericht en bestaat uit 10 enthousiaste zangers waarvan de meeste al heel wat koorervaring hebben. Met 3 sopranen, 2 alten, 2 tenoren en 3 bassen kan het ensemble zelfs dubbelkorige werken uitvoeren.

Onder leiding van dirigent Maria den Hertog zingt het Nieuw Veluws Vocaal vooral a capella koormuziek die van alle eeuwen is. Het ensemble laat hedendaagse klanken met oude teksten als het ‘Ubi Caritas’ van Ola Gjielo horen. Maar ook oude meesters waarvan hun prachtige melodieën  je meenemen naar hoger sferen. Voorbeelden hiervan zijn psalm 96 van J. P. Sweelinck of ‘Hebe deine Augen’ van F. Mendelssohn. Er is ook veel moois te genieten in wereldlijke composities zoals ‘La Nuit’ van J.R. Rameau en het vrolijke ‘Come with me my love’ van Y. Trabsky.

Nanda Schouten zal musiceren op de cello. Op het Stubbe orgel zal organist Henk Veldman muziek van J.P. Sweelinck en J. S. Bach vertolken.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg. Toegang € 12,50.

Meer informatie is te vinden op: www.orgelkloosterkapel.nl