Muziek in de Kloosterkapel Elburg

Het 1e concert van het seizoen 2018-2019 van de St.Kloosterkapel Elburg is op vrijdagavond 5 oktober 2018.

Hiervoor heeft de St Kloosterkapel Elburg de fluitiste Els Kuijk en organiste Rodyan van den Brink uitgenodigd.

Els Kuijk bespeelt verschillende blokfluiten en musiceert samen met de organiste Roydan van den Brink. Els Kuijk is studeerde  bij Heiko ter Schegget en ronde haar studie aan het conservatorium in Utrecht deze zomer af.

Rodyan van den Brink  bespeelt het Strubbe-orgel. Ze studeert orgel en kerkmuziek aan het conservatorium in Utrecht. Rodyan is organiste in Houten en Odijk en werkt mee met de Domcantorij in Utrecht.

Thema voor dit concert is De Duitse Barok met de spreuken Carpe Dieme – pluk de dag en Memento Mori- gedenk te sterven.

Werken van o.a.de volgende componisten staan op het programma: J.P.Sweelinck, D.Buxtehude, Telemann, Handel en J.S.Bach.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur  in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg. Toegang € 12,50.

www.orgelkloosterkapel.nl

2 November 2018 Vocaal Ensemble Voxtet en orgel - cello muziek in de Kloosterkapel Elburg

Het 2e concert van het seizoen 2018-2019 van de St.Kloosterkapel Elburg is op vrijdagavond 2 november 2018.

Hiervoor heeft de St Kloosterkapel Elburg het Vocaal Ensemble Voxtet uitgenodigd. Een groep van acht enthousiaste zangers uit Amersfoort en omgeving. Meer informatie