Van de Zeeotters & Zeeleeuwen | Basisschool expositie in april 2018

De Agnietenschool uit Elburg biedt Leonardi Da Vinci onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. De groepen 4 t/m 7 kregen een uitdaging naar zich toegeworpen wat ze op de school ook wel een expeditie noemen. Deze expeditie heette ‘Feesten en herdenkingen’. Hierbij gingen zij terug naar de Middeleeuwen. De kinderen hebben hiervoor eerst een stadswandeling gehad om eerst kennis op te doen over de Middeleeuwen. Hoe werd er geleefd toen, hoe zag de kaart van Elburg eruit, objecten bezoeken in het stedelijk museum van Elburg en zo vergaarden zij informatie over de Middeleeuwen in Elburg. De kinderen kregen daarnaast les van een kunstenaar in het boetseren van beelden.

De opdracht luidde uiteindelijk: vertel één van de geschiedenis verhalen van Elburg in je eigen woorden en zet dit om in beeld door middel van het boetseren van een beeld met klei.

De kinderen brachten 20 maart 2018 een bezoek aan het museum en de stad. Hierna zijn zij creatief aan de gang gegaan en lieten zij het resultaat zien op 17 april in Museum Elburg.

Zij mochten hun werken exposeren in een echt museum met vooraf een heuse opening voor ouders/verzorgers met als spreker Burgermeester J.N. Rozendaal van Elburg.

De expositie heeft een week opgesteld gestaan op de educatiezolder van Museum Elburg.