2 maart 2018 Muziek in de Kloosterkapel Elburg

Het 4e concert van de St.Kloosterkapel Elburg is op vrijdagavond 2 maart 2018.

Hiervoor heeft de St Kloosterkapel Elburg het Nunspeets Kleinkoor uitgenodigd. De dirigent van het Nunspeets Kleinkoor is Cees Luijten. De organist Roelof van den Berg bespeelt het Strubbe-orgel.

Thema voor dit concert is Verleih uns Frieden. Martin Luther bewerkte hiervoor de Gregoriaanse antifoon Da Pacem Domine – geef vrede Heer in onze dagen. Het concert wordt dan ook geopend en  besloten met een compositie van Verleih uns

Frieden. Tijdens het programma zal dit lied nog enige malen klinken in uiteenlopende zettingen, o.a. van de componisten: J.H.Schein, J.S.Bach, H.Distler en F.Mendelssohn.

Verder staan op het programma composities van onder meer T.Tallis, Lotti, Hammerschmidt. Enkele delen uit de Via Crusis van F. Liszt zullen ten gehore gebracht worden. De organist Roelof van den Berg zal op het Strubbe orgel o.a.de Voluntary in g spelen van G.F Handel.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur  in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg. Toegang € 12,50.

www.orgelkloosterkapel.nl