Muziek in de Kloosterkapel Elburg

Het 3e concert van de St.Kloosterkapel Elburg is op vrijdagavond 2 februari 2018. Hiervoor hebben wij het Holland Cantare Quartet uitgenodigd. De organist Okke Dijkhuizen bespeelt het Strubbe-orgel.

Het Holland Cantare Quartet bestaat uit vier bevriende en geoefende zangers uit Nederland die zich met veel enthousiasme toeleggen op het in kleine bezetting zingen van vocale muziek uit uiteenlopende stijlperioden. Het zingen met één zanger per stemgroep geeft veel extra mogelijkheden in voordracht, expressie en tekstbehandeling. Het ensemble bestaat uit Elisabeth van Leeuwen, sopraan, Uzonka Sólyom, alt, Jaap Bron, tenor en Janko Fraanje, bas.

In de Kloosterkapel van Museum Elburg brengt het Holland Cantare Quartet een programma met muziek toegespitst op het begin van de veertigdagentijd met verschillende werken uit de rijke Europese koortraditie, met als hoogtepunt een aantal delen uit de Messa a quatro voci van de Italiaanse componist Claudio Monteverdi (1567-1643). Daarnaast staan er bekende en geliefde werken van beroemde Europese componisten uit uiteenlopende stijlperioden op het programma waarvan u er vanavond een aantal kunt beluisteren. Zo klinken er twee typisch Engelse liederen: de anthem God be in my head van John Rutter en O Lord, give Thy Holy Spirit van Thomas Tallis. In een programma met Europese werken mag Johann Sebastian Bach niet ontbreken. Van hem hoort u een preludium uit het Wohltemperierte Clavier en een drietal koralen.

Okke Dijkhuizen studeerde orgel en koordirectie aan de conservatoria te Utrecht en Hilversum. Vanaf 1985 tot 2004 was hij programmamaker op Radio 4.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur  in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg. Toegang € 12,50.

www.orgelkloosterkapel.nl