Beleef het klooster | Terug naar de middeleeuwen | zaterdag 21 oktober

Zaterdag 21 oktober wordt Museum Elburg voor één dag weer een middeleeuws klooster. Kom en beleef het mee met diverse activiteiten voor jong en oud.

Wist je dat Museum Elburg vroeger een echt nonnenklooster is geweest? En wist je dat de nonnen toen schreven met echte ganzenveren en zelf kaarsen maakten van bijenwas? Nee, wist je dat niet… Geeft helemaal niets, want nu krijg je de kans het te leren. Op een kloosterdag verandert Museum Elburg voor één dag weer in een middeleeuws klooster waar jij je kunt verkleden in een habijt net als een non of een monnik.

Overal in het oude klooster kom je die dag nonnen tegen die oude ambachten beoefenen. Maar je kunt ook veel zelf doen: je eigen glas in lood raam knutselen, je eigen naam kalligraferen, je eigen armband weven en kloostermoppen bakken. Wie weet kom je ook nog de zingende Susteren tegen! Daarnaast is er ook nog genoeg te beleven voor je ouders en/of grootouders. Rondleidingen in en om het gebouw en de oude geschriften ontcijferen zijn gewilde activiteiten die volwassenen zullen boeien.

Er worden kinderactiviteiten aangeboden voor de leeftijd 4 tot en met 12 jaar en deze activiteiten vinden plaats tussen 12.00 en 16.00 uur. Beleef het Klooster is een terugkerend evenement binnen Museum Elburg.