Susterenkoor zingt in kloosterkapel Elburg

Het susterenkoor St.-Agnes geeft op zaterdag 18 november 2017 om 16.00 uur een concert in de historische kapel van Museum Elburg over het thema herfst. De warme kleuren van dit jaargetijde, de bijzondere lichtval en de melancholie die bij de herfst horen, klinken door in de prachtige liederen die voor dit concert zijn geselecteerd. Het concert wordt muzikaal ondersteund door Siemone Middel op orgel. Anna Duinker soleert op hobo. Directeur van het museum Anne-Marie van Hout vertelt tussen de bedrijven door over het schitterende gebrandschilderde venster van de kloosterkapel.

Tijdens het afwisselende programma dat door dirigente Grietje Roozeboom is samengesteld, worden werken van Mendelssohn Bartholdy, Brahms en Graben Hofman ten gehore gebracht. Bijzonder aan dit najaarsconcert  is de canonuitvoering van het Magnificat en het gregoriaans responsorium “Ubi Caritas”.  Grietje Roozenboom is al druk aan het repeteren met haar koor: ‘Ik kijk nu al uit naar 18 november. Het programma is uitdagend voor ons en afwisselend tegelijk. Prachtig afgestemd op het thema herfst. De akoestiek in de kapel is echt bijzonder. Ik hoop dat de zaal weer vol zit’.

De fraaie kloosterkapel van Museum Elburg is geopend vanaf half vier voor ontvangst met een kopje koffie of thee om in de stemming te komen. Kaarten voor het herfstconcert kosten € 10,- en zijn vanaf 24 oktober 2017 verkrijgbaar aan de kassa van het museum.

Het susterenkoor St.-Agnes werd opgericht in 2012 en is vernoemd naar St.-Agnes, een dertienjarige vroegchristelijke martelaar, die later de patronesse is geworden van het Elburgse Agnietenklooster.