Concert Kavóca Kwintet ( uit Kamper Vocaal Ensemble) o.l.v. Luthine Postuma in Kloosterkapel Elburg

Het concertseizoen van de St.Kloosterkapel Elburg begint met een concert op vrijdagavond 6 oktober.

Hiervoor is het een kwintet van Kavóca uitgenodigd. Dit zijn Luthine Postuma, Els Bosch, Lucie Tromp, Chris Postuma en Sjoerd Postuma.Luthine Postuma is de dirigente van dit ensemble. Chris Postuma – tenor-  en Lucie Tromp – mezzo sopraan – zullen ook solistisch optreden. Het Strubbe orgel zal bespeeld worden door de organist Jurjan Lipke. Jurjan Lipke zal het kwintet begeleiden maar ook enkele orgelwerken solo spelen.

Het Kamper Vocaal Ensemble 'Kavóca' heeft zich in de achterliggende ruim twintig jaar ontwikkeld tot een breed inzetbaar kamerkoor van rond de 35 gedreven amateurzangers uit Kampen en haar wijde regio. Dit mede dankzij een zorgvuldige opbouw in stemtraining, muzikale ontwikkeling en warme bezieling vanuit de particuliere zanglespraktijk van Luthine Postuma, dirigente van Kavóca. Jurjan Lipke is één van Kavóca’s vaste begeleiders op orgel en piano. Het kwintet en solisten zullen o.a. werken van G.F Handel, J.L.Krebs en  J.S.Bach ten gehore brengen.Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur, in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg.

Toegang € 12,50 incl koffie/thee.

www.orgelkloosterkapel.nl