OVER  LEVEN | Werken van Tineke Smith in de Vischpoort | 22 04 2017 | 09 09 2017

Dit seizoen exposeert Tineke Smit ( 1948) in de Vischpoort. In het werk van Tineke Smith staan de natuur, het aardse, natuurlijke kleuren, beweging en het leven centraal. Ze maakt schilderijen en installaties. De thema’s voor haar werk haalt ze veelal uit Bijbelse vertellingen en tradities, maar ook uit mythologie.

Kenmerkend voor het werk van Smith is het combineren van verschillende materialen, zoals rubber, glas, hout, staal en gelatine. Vaak worden materialen hergebruikt, wat verwijst naar de kringloop van het leven. Haar werk is minimalistisch en subtiel, maar geeft toch een monumentale indruk doordat de sculpturen een relatie aangaan met de ruimte waarin ze staan.

De Vischpoort is één van de bij-locaties van Museum Elburg. De openingstijden van de Vischpoort wijken af van de openingstijden van Museum Elburg.

Wilt u het werk van Tineke Smith buiten deze uren bezoeken, maak dan een afspraak voor een groep van 10 personen of meer.

Klik op een foto voor vergroting / slideshow