Beleef het klooster | Terug naar de middeleeuwen

Zaterdag 8 april wordt Museum Elburg voor één dag weer een middeleeuws klooster. Kom en beleef het mee met diverse activiteiten voor jong en oud.

Wist je dat Museum Elburg vroeger een echt nonnenklooster is geweest? En wist je dat de nonnen toen schreven met echte ganzenveren en zelf kaarsen maakten van bijenwas? Nee, wist je dat niet… Geeft helemaal niets, want nu krijg je de kans het te leren. Kom op zaterdag 8 april 2017, tijdens de Nationale Museumweek, naar Museum Elburg voor ‘Beleef het Klooster’. Dan verandert Museum Elburg voor één dag weer in een middeleeuws klooster waar jij je kunt verkleden in een habijt net als een non of een monnik.

Overal in het oude klooster kom je die dag nonnen tegen die oude ambachten beoefenen. Maar je kunt ook veel zelf doen: je eigen glas in lood raam knutselen, je eigen naam kalligraferen, je eigen armband weven en kloostermoppen bakken. Wie weet kom je ook nog de zingende Susteren tegen! Daarnaast is er ook nog genoeg te beleven voor je ouders en/of grootouders. Rondleidingen in en om het gebouw en de oude geschriften ontcijferen zijn gewilde activiteiten die volwassenen zullen boeien.

Er worden kinderactiviteiten aangeboden voor de leeftijd 4 tot en met 12 jaar en deze activiteiten vinden plaats tussen 12.00 en 16.00 uur. Beleef het Klooster is een terugkerend evenement dat vier keer per jaar plaatsvindt.

De volgende Kloosterdagen zullen plaatsvinden op zaterdag 12 augustus en 21 oktober. Kijk voor meer informatie op www.museumelburg.nl.

Veldman (zondag, 26 maart 2017 16:38)

Klinkt erg leuk, is dit ook allemaal gratis met de museumkaart?