Fokke Bakker verhaalt over de vesting Elburg

15 11 2016

Fokke Bakker, oud onderwijzer van de Wildemaetschool, de Velickeschool en het Octaaf, heeft ruim veertig jaar lang bezig gehouden met de historie van Elburg. In die periode heeft  hij  325 artikelen geschreven over dit onderwerp. Op dinsdagavond 15 november verzorgt Fokke Bakker een lezing die aansluit bij de huidige tentoonstelling in Museum Elburg “Tour d’Europe, langs ideaalsteden in de late middeleeuwen.” In zijn lezing vertelt hij  over de vele ontdekkingen die hij heeft gedaan in de rijke historie van Elburg. De nadruk wordt gelegd op de roerige tijd van 1388 tot 1398. In die periode lijkt het ‘project vestingbouw Elburg’  totaal te mislukken………. De hoofdfiguren zijn Willem van Gulik, hertog van Gelre en Arent thoe Boecop, ambtman, richter, rentmeester, burggraaf en deken. Allerlei persoonlijke anekdotes staan garant voor een bijzondere avond!

De lezing vindt plaats in de Refter (trouwzaal) van Museum Elburg, ingang via de Zuiderwalstraat.

Inloop  19.30, aanvang 20.00 uur.
Toegang:  € 7,50, vrienden van museum Elburg € 5,-

Meer informatie via info@museumelburg.nl