Adventsconcert Susterenkoor

26 11 2016

Foto Lusine Grigoryan

Het susterenkoor St.-Agnes geeft op zaterdag 26 november 2016 een speciaal adventsconcert in de kapel van Museum Elburg rondom het thema “Nu sijt wellekome”. De middeleeuwse dubbelkapel van het oude klooster zorgt voor een bijzondere ambiance en stimuleert de leden van het koor om de fraaie liederen met liefde en toewijding ten gehore te brengen.

Dirigente Grietje Roozeboom kijkt weer uit naar dit bijzondere concert: ‘We hebben hard gerepeteerd op deze mooie liederen. Het koor moet echt een topprestatie leveren, maar we hebben er zin in.’ Het susterenkoor St.-Agnes werd opgericht in 2012 en is vernoemd naar de patronesse van het Elburgse Agnietenklooster St.-Agnes, een dertienjarige vroegchristelijke martelaar.

Het adventsconcertconcert van het susterenkoor St.-Agnes begint op zaterdag 26 november om 16.00 uur. De entree bedraagt € 7,50, dat is inclusief thee en koffie. De kapel is geopend vanaf 15.30 uur. Kaarten voor het concert zijn vanaf 9 november verkrijgbaar aan de kassa van het museum of telefonisch te bestellen via telefoonnummer 0525-681341.