Muziek verbeeldKunst van leerlingen van het LF in Museum Elburg

15 07 2014 | 14 09 2014

Museum Elburg is een nieuwe samenwerking gestart met het Nuborgh College locatie Lambert Franckens. Afgesproken is dat de vakgroep Tekenen en Handvaardigheid van het LF jaarlijks een leerjaar uitkiest waarmee ze in het laatste kwartaal een kunstproject doen wat in de zomervakantie op de Educatiezolder van Museum Elburg tentoongesteld wordt. De Educatiezolder wordt immers in de zomer niet gebruikt en voor leerlingen is het erg leuk om werk te maken dat wordt tentoongesteld. Er waren ook leerlingen die mee hebben geholpen met het inrichten van de expositie. Voor hen een kijkje achter de schermen van een museum. Dit jaar was de pilot en die is bevallen. Het idee was dat leerlingen kunst mochten maken bij hun favoriete muziek. Dat mocht tekenwerk zijn maar ook 3d, wat heel afwisselende werken opleverde. Bezoekers aan de tentoonstelling konden met een QR code via hun telefoon ook de muziek die de inspiratie had opgeleverd voor een kunstwerk luisteren.

De opening was een groot feest. Er was een band met leerlingen van het LF, ouders en leerlingen bewogen zich vrij tussen Educatiezolder en Kloostertuin waar de opening plaatsvond en de band speelde. Casa Picolla maakte het extra leuk met een ijsbuffet. Voor herhaling vatbaar!