Museum Elburg zoekt nieuwe vrijwilligers

Het grootste museum van Elburg gevestigd in het voormalige Agnietenklooster verandert snel en is op

zoek naar nieuwe vrijwilligers. Dit jaar wordt de herinrichting van het museum afgerond. Dan is het gebouw en de collectie ingedeeld in zes thema’s: stad met een plan, stad van geloof, stad met recht, stad van weldoeners, stad vol bedrijvigheid en stad aan het water. Op dit moment wordt hard gewerkt aan de

renovatie en indeling van de kelder, van de kloosterkapel en de bovenkapel.

Tijdens de verbouwing blijft het museum gewoon open en zijn er dagelijks activiteiten. Museum Elburg verzorgt educatie voor schoolkinderen, tentoonstellingen – nu is een grote collectie zeer oude Bijbels te zien t/m 26 september 2015 -, muziekuitvoeringen in de kapel en in de kloostertuin, rondleidingen, lezingen, workshops beeldhouwen en nog veel meer. Museum Elburg heeft een kleine staf professionals onder leiding van directeur Anne-Marie van Hout. Ook neemt het museum de taken van de VVV Elburg voor haar rekening. De museumstaf wordt ondersteund door een grote groep enthousiaste vrijwilligers.

Door de herinrichting van het museum en de uitbreiding van de promotietaken is Museum Elburg nu op zoek naar nieuwe vrijwilligers, met name voor de functie van baliemedewerker, gids (voor museum en stad) en educatiemedewerker voor vaste projecten. Een vrijwilliger van het museum krijgt een gedegen opleiding voordat hij of zij aan zijn taak begint. De vrijwilliger kan zich beschikbaar stellen voor een vaste dag in de week of als oproepkracht. Belangstellenden kunnen zich melden bij aan de balie van de VVV/Museum Elburg of via een email aan info@museumelburg.nl.