Rotary Museumkidsweek - activiteitenaanbod tijdens herfstvakantie

Thema: Herfst, natuur & veel DIEREN

Deze herfstvakantie duiken we diep in de bladeren van de herfst. We zoeken de natuur en de dieren op. Iedere dag staat tijdens de middagactiviteiten een dier centraal. Werk aan je eigen eierdoosdier en maak een gouden bijenwaskaars. Laat zien wat voor kunsten jij kunt uithalen met origami of knip-plak-verf je favoriete dier.

Ook valt er iedere dag heel wat af te speuren en te leren! Doe de grote BOSAVONTUUR speurtocht over de wallen en kom alles te weten over de eekhoorn in het museum.

Alle activiteiten op een rij

Middagactiviteiten

Dinsdag 19 t/m vrijdag 22 oktober zijn kinderen van basisschoolleeftijd van harte welkom voor onze inloop middagactiviteiten tussen 13.30 – 16.30 uur. Uiteraard mag de (groot)ouder mee, maar het is ook mogelijk om het kind af te zetten en later weer op te halen.

Dinsdag 19 oktober – de muis

KNUTSELEN; maak van eierdoos een muis, lieveheersbeestje, bij of paddenstoel

Woensdag 20 oktober- de vogel

KNUTSELEN EN ORIGAMI; vouw jouw favoriete dier / knip-plak-kleur de vleermuis, vogel of egel

Donderdag 21 oktober – de egel

KNUTSELEN; creatief met verf, wasco, pen en potlood voor het maken van de eekhoorn en de egel op allerlei soorten manieren

Vrijdag 22 oktober – de bij

BEDRIJVIGHEID; koekjes bakken, bijenwaskaarsen maken & versieren met goud / happy stones decoreren

Voor bovenstaande activiteiten vragen we een kleine bijdrage van 3,50 euro per kind, (groot)ouder(s) zijn gratis mits het museum niet bezocht wordt.

Bij 20 kinderen per middag zit het vol.

Geef uw kind op via info@museumelburg.nl.

Dagelijkse activiteiten (di t/m za)

Zaterdag 16 oktober t/m 30 oktober

Twee weken lang van di t/m za kunnen de volgende activiteiten worden ondernomen. Starten kan vanaf de Museum/VVV balie.

-      SPEURTOCHT BUITEN; Doe mee met het grote BOSAVONTUUR over de wallen (vanaf 7 jaar)

-      SPEURTOCHT BINNEN; Vind alle antwoorden over de eekhoorn met onderweg een heuse herfstmemory

Deze speurtochten zijn te spelen voor alle leeftijden en moeten onder begeleiding van een (groot)ouder gespeeld worden.

Het grote BOSAVONTUUR kan alle dagen voor 1 euro worden afgehaald aan de balie van Museum/VVV Elburg (di t/m za). Voor de binnen speurtocht zal van een (groot)ouder entreegeld worden gevraagd, kinderen zijn gratis.

Oja! voordat we het vergeten te zeggen... Met de binnenspeurtocht over de eekhoorn kan je wat WINNEN namelijk een te gekke grote EEKHOORNKNUFFEL!! Aan het einde van de herfstvakantie van zuid (->30 okt) zal de winnaar bekend worden gemaakt.

Uiteraard is iedere dag het museum geopend voor gezinnen of groepen om de Escaperoute te spelen. De uitdaging die je vanaf drie personen kan aangaan. Neem wel je smartphone met QR-codescanner mee om het te kunnen spelen. Aan te raden minimale leeftijd is 10 jaar.