Kunst & corona - 05 06 2021 | 28 08 2021

Divers werk van 36 kunstenaars

Na een verplichte sluiting van bijna zes maanden mag Museum Elburg 5 juni eindelijk weer open. We starten meteen met een knaller. Na de eerste lockdown vroegen wij ons af welke invloed corona en de coronamaatregelen hebben op (amateur)kunstenaars. In september hebben we in de kranten in onze regio een oproep geplaatst waarin kunstenaars werden gevraagd werk of ideeën aan te dragen voor een expositie over corona. Al gauw ontvingen we vele enthousiaste reacties, teveel zelfs, zodat we in november uit de inzendingen een selectie hebben gemaakt. Het betreft kunstenaars uit de directe omgeving: Elburg, Nunspeet, Ermelo, Putten, Dronten en Zwolle. Deze expositie is een mooie gelegenheid voor (amateur)kunstenaars uit de regio om bijzonder werk in ons museum te laten zien.

Met werk van 35 kunstenaars is een hele diverse tentoonstelling ontstaan met o.a. schilderijen, keramiek, textielkunst, fotoportretten, installaties, mechanische kunst en gedichten. Uit het werk blijkt dat de kunstenaars zich in deze bizarre periode hebben laten inspireren door gevoelens van dreiging, angst, onzekerheid en eenzaamheid maar ook rust, stilte, hoop, vertrouwen en verlangen.

Vanwege de beperkingen is Museum Elburg alleen op afspraak te bezoeken. U kunt reserveren door hier te klikken of aan de balie vragen of er nog plek is. Museum Elburg is geopend van dinsdag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 17.00 uur. We hopen u snel weer te mogen ontvangen!