Rotary Museumkidsweek - gratis voor kinderen tot 13 jaar

Professor Bombasticus

Mysterie in het museum - Herfstvakantie

Er is weer van alles te beleven voor gezinnen en kinderen tijdens de Rotary Museumkidsweek in de herfstvakantie. Het thema ‘Mysterie in het museum’ zal iedere dag leiden naar verrassende belevenissen en er is vooral veel te doen en dat allemaal gratis voor kinderen!

Mysterieuze kinderactiviteiten

Kinderen kunnen in 1,5 uur tijd allerlei mysterieuze en magische knutselwerken maken. T-shirts kleuren, toverstaffen knutselen, glow-in-the-dark schilderen en toverdrankjes brouwen. Alle kinderen van 7 tot 13 jaar kunnen zich aanmelden via info@museumelburg.nl. De eerste ronde starten we van 13.00 tot 14.30 uur en de volgende ronde is van 15.00 tot 16.30 uur. Ouders kunnen hun kind afzetten bij de balie en zelf een boodschap doen of het museum bezoeken. Maar er is meer…

In beide tijdsblokken per dag vinden dezelfde activiteiten plaats zoals hieronder genoemd.

Dinsdag: Toverdrankje brouwen en flesje versieren & magische tekeningen

Woensdag: T-shirts pimpen/ verven

Donderdag: Toverstaf – boekenlegger & glow-in-the-dark schilderijtjes

Vrijdag: Toverwereldkijkdoos met magische stiften

Zaterdag "Voorstelling Professor Bombasticus"

• kinderactiviteiten dinsdag 20 oktober t/m vrijdag 23 oktober
  • 1e tijdsblok 13.00 - 14.30 uur
    2e tijdsblok 15.00 - 16.30 uur
  • geschikt voor kinderen van 7 t/m 12 jaar
  • geen (ouder)begeleider toegestaan
  • max 15 kinderen per tijdsblok toegestaan
    aanmelden via info@museumelburg.nl verplicht!
    Bellen naar 0525-681341 kan ook.
  • Aanmelden kan tot de dag voor de activiteit waar u zich voor aanmeldt 23:59 uur
  • toegang Jufferenstraat 8 bij balie museum/VVV Elburg

Zaterdag voorstelling Professor Bombasticus

Professor Bombasticus zal op zaterdag 24 oktober drie maal een magische voorstelling uitvoeren in de trouwzaal. De ietwat vreemde Professor Bombasticus onderzoekt de zeer geheimzinnige Zingende Zucht van klooster Elburg. Die echoot rond hoog boven in het klooster, het lijkt een lied, eeuwenoud, over een prinses en een ridder die vechtend tegen monsters een tovenaar overwinnen. De Professor wil met de rook uit zijn Heksensoep de zeer geheimzinnige Zingende Zucht van klooster Elburg vangen. Hoe loopt dat af… Deze voorstellingen vinden plaats met als starttijden 13.30 uur, 14.30 uur en om 15.30 uur.

• Voorstellingstijden zaterdag 24 oktober
    13.30 - 14.15 uur
    14.30 - 15.15 uur
    15.30 - 16.15 uur
  • geschikt voor kinderen van 7 t/m 12 jaar
  • GEEN OUDER/BEGELEIDER MEER TOEGESTAAN!
  • max 30 kinderen per voorstelling toegestaan aanmelden via info@museumelburg.nl verplicht!
    Bellen naar 0525-681341 kan ook.
  • Aanmelden kan tot vrijdag 23 oktober 23:59 uur
  • Toegang via Zuiderwalstraat bordje deur Trouwingang

Break-in-box alleen tijdens herfstvakantie te spelen

De Break-in-box zal alleen tijdens de herfstvakantie in ons museum aangeboden worden voor gezinnen. Het is een kist die geopend moet worden, maar hoe?! De box moet geopend worden door het oplossen van uitdagende vraagstellingen, puzzels en materialen om het mysterie op te lossen. De Break-in-box wordt aangeboden door Erfgoed Gelderland in het kader van het Verhaal van Gelderland.

Daarnaast kunnen gezinnen de unieke en eigentijdse Escaperoute spelen die sinds februari 2020 opgeleverd en beschikbaar is voor gezinnen.

Let op want aanmelden voor de kinderactiviteiten is nodig via info@museumelburg.nl.

Als u de Escaperoute of de Break-in-box wilt komen spelen kunt u reserveren via ons boekingssysteem via deze link. Wij staan 6 bezoekers per kwartier toe. Mocht u er daar niet uitkomen dan kunt u altijd een belletje plegen of een e-mail eraan wagen.

Graag bij aanmelding per mail het volgende vermelden:

• naam kind(eren) en evt naam ouder/begeleider
  • onderdeel waar u zich voor aanmeldt
  • tijdstip of tijdsblok waar u voor reserveert
  • aanmelding voor woensdag ook even kledingmaat opgeven van uw kind!