Week van duurzaamheid | 5 t/m 17 oktober

Museum Elburg sluit aan bij de Week van Duurzaamheid (5 t/m 17 oktober)

In de Week van Duurzaamheid (5 t/m 17 oktober) willen we inwoners van de Noord-Veluwe samen met veel andere ondernemers in de buurt bewust maken van het bestaan van deze duurzame initiatieven en producten. En dat het helemaal niet duurder of moeilijker is om voor duurzaam te kiezen!

De thema’s die deze dagen centraal staan sluiten veelal aan bij de belevingswereld van mensen en gaan over wonen, huis & tuin, werken en vrijetijdsbesteding.

De week wordt georganiseerd door het duurzaamheidsloket Veluwe Duurzaam in opdracht van de zeven regiogemeenten: Hattem, Oldebroek, Elburg, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo en Putten.

Museum Elburg sluit bij deze dagen aan met diverse activiteiten.

Laten de Susteren die het klooster bewoonden nu heel duurzaam hebben geleefd in de late Middeleeuwen. We laten de bezoeker kennis maken met het leven van de Susteren in het klooster en hun leefwijze die op een duurzame en zelfvoorzienende manier was ingericht. U krijgt een folder mee tijdens uw museumbezoek helemaal gewijd aan het kloosterleven. U wordt wel verzocht uw bezoek vooraf aan te kondigen per mail of telefoon.

Daarnaast bieden we op woensdagmiddag 7 oktober en 14 oktober van 14.30 - 16.00 uur een activiteit aan voor kinderen. We gaan bijenwaskaarsen maken en versieren. Daarnaast leren ze papier maken en een eigen hoestdrank brouwen. Alles mag worden meegenomen naar huis! Deze activiteit is geschikt voor kinderen van 7 tot 12 jaar. Aanmelden kan via info@museumelburg.nl en is noodzakelijk. We staan 15 kinderen toe per middag en ouders kunnen hun kind afzetten of eventueel zelf het museum bezoeken.

In de winkel van museum/VVV Elburg zijn diverse duurzame producten te koop. Handgemaakte producten veelal gemaakt door lokale ondernemers vanuit hout tot keramiek. Daarnaast verkopen we nu ook ambachtelijke biologische zeep en shampoo gemaakt door Werfzeep met daarbij gerecyclede zeepraspen, de zogeheten Bubble Buddy. Voor meer informatie over deze producten kunt u kijken op www.werfzeep.nl en www.foekjefleur.com

Tussen 5 en 17 oktober krijgt u bij uw duurzame aankoop een linnen tasje van de Hanze cadeau twv € 3,95, hoe leuk!

Reserveren kan via info@museumelburg.nl of bellen naar 0525-681341. Wij staan zes bezoekers toe per kwartier.