Open Monumentendag | 12 september 2020

Open Monumentendag bij Museum Elburg

Eerder dit jaar heeft het Comité Botterdagen Open Monumentendag helaas moeten besluiten de Botterdagen en ook de Open Monumentendag niet door te laten gaan vanwege de coronabeperkingen. Museum Elburg ziet desondanks wel kans om toch nog iets aan Open Monumentendag te doen.

Het museum is op zaterdag 12 september gratis open tussen 11.00 en 17.00 uur, maar om het museum te bezoeken moet wel gereserveerd worden. Dat kan door een mail te sturen naar info@museumelburg.nl. Vermeld in de mail met hoeveel personen u het museum zou willen bezoeken en op welk tijdstip. Ieder kwartier kunnen wij 6 personen binnen laten.

Speciaal voor Open Monumentendag bieden we vier museumrondleidingen aan door ons pand, het vijftiende-eeuwse Agnietenklooster. Een monument om U tegen te zeggen! Ook voor de rondleiding moet gereserveerd worden. Er kunnen per rondleiding 10 mensen deelnemen. De kosten voor de rondleiding bedragen € 2,50 per persoon. De rondleiding duurt ongeveer een uur, u bezoekt dan ook het Muurhuisje.

Starttijden

11.30 uur

11.45 uur

13.30 uur

13.45 uur

Tussen 12.00 en 16.00 uur is ook de Kazemat bij de Vischpoort gratis te bezoeken. Omdat de ruimte hier beperkt is, mag er één gezin tegelijk naar binnen. Hiervoor hoeft niet gereserveerd te worden, u kunt gewoon naar de Kazemat om te kijken of er een rij staat. Volgend jaar hopen we weer met alle culturele partners samen een ècht programma te kunnen aanbieden voor Botterdagen en Open Monumentendag.