Concert vrijdagavond 6 maart in de Kloosterkapel Elburg

Voor het concert 6 maart  heeft de St. Kloosterkapel Elburg uitgenodigd:

Jos Maters en Wietse Ouwejan

Studenten Conservatorium Groningen

orgel  en klavecimbel

Wietse Ouwejan (1999) is sinds 2016  student aan het Gronings Prins Claus Conservatorium en organist bij diverse kerken (o.a. de Christelijk Gereformeerde Kerk) in Drachten en omgeving.

Jos Maters (1997) is sinds september 2015  ook student aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen en organist in de Zuiderkerk te Bunschoten.

Hun docenten zijn Theo Jellema en Erwin Wiersinga. Het klavecimbel begon Jos steeds meer te interesseren en zodoende startte hij met hoofdvak klavecimbel, naast hoofdvak orgel.

Voor het concert in de kapel van Museum Elburg 6 maart hebben Wietse en Jos een interessant programma met het thema “ Italie en haar invloeden”. De muzikale invloeden vinden haar weg in Europa. Jos en Wietse zullen het programma toelichten. Er worden werken gespeeld van o.a.L.Couperin, G Frescobaldi, J.J Froberger, A.Gabrieli en D Buxtehude.

Naast klavecimbel zal het  “Stubbe” orgel in de kapel bespeeld worden door Jos en Wietse.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg. Aanvang is 20.00 uur in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg.

Toegang € 12,50.Voor studenten € 7,50. www.orgelkloosterkapel.nl

St. Kloosterkapel Elburg