Concert vrijdagavond 7 februari de Kloosterkapel Elburg

Voor het concert op 7 februari heeft de St. Kloosterkapel Elburg uitgenodigd:

Nunspeets Kleinkoor o.l.v. Cees Luijten

orgel – Roelof van den Berg

blokfluit – Heleen van den Berg

Het “Nunspeets Kleinkoor” is sinds 1985  actief met wereldlijke en geestelijke muziek van de vijftiende tot en met de eenentwintigste eeuw.

Dit jaar wordt speciale aandacht besteed aan het 35-jarig bestaan van het koor, steeds onder leiding van dirigent Cees Luijten.

Op het programma van het Nunspeets Kleinkoor staan o.a. de volgende  werken: Ubi caritas van Ola Gjeilo (*1978), Pater noster van Pēteris Vasks (*1946), Wachet auf ruft uns van Johan Sebastian Bach (1685-1750,) Domine Deus, Agnus Dei (uit Gloria) van Antonio Vivaldi (1678-1741) en Jubilate van Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791). Het largo uit vioolconcert in F van Ant. Vivaldi bew. JS Bach wordt door orgel en blokfluit vertolkt.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg. Aanvang is 20.00 uur in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg.

Toegang € 12,50.Voor studenten € 7,50. www.orgelkloosterkapel.nl