Lezing (21 januari) en workshop Glaskunst (25 januari) door Jan Hooghiemstra

Lezing in het kader van de expositie “Fantasieën in Glas”.

Glaskunstenaar Jan Hooghiemstra is één van de exposanten die nog t/m februari in Museum Elburg exposeert.

Dinsdag 21 januari is de kunstenaar ’s avonds In Museum Elburg te gast om zijn kennis en passie in enthousiaste verhalen met ons te delen. Zo neemt hij je mee naar Friesland waar zijn atelier van 300 m2 als een parel in het landschap ligt. Naar Nepal waar hij een glasatelier voor een weeshuis opzet. Naar Noorwegen waar hij een glazen grafmonument plaatst. Bovendien vertelt hij over prijzen die hij maakt voor gouden medaille winnaars, de workshops die in het atelier worden gegeven, glaskunst en biggelende tranen.

Ondertussen mag je gewoon vragen stellen om er achter te komen waarom hij nog steeds als kind wil spelen en de Botterhelling belangrijk is voor zijn glaskunst op de expositie.

De entree bedraagt slechts € 5,00, kaarten reserveren via info@museumelburg.nl, of kopen op de avond zelf aan de zaal.

Dinsdag 21 januari 2020, aanvang 19.30 uur

Museum Elburg, in het Refter, ingang Zuiderwalstraat.

Workshop Glaskunst

Zaterdag 25 januari gaan we voor een workshop naar het atelier van glaskunstenaar Jan Hooghiemstra in het Friese Oentsjerk. Een landelijke en inspirerende omgeving voor meer dan een leuke workshop.

Op vlak glas verf je met gekleurd glaspoeder dat vermengd is met een speciale vloeistof. Kies uit schitterende kleuren waaronder millennium oranje. En maak onweerstaanbare werkstukken die jarenlang de aandacht trekken. Vrolijk en functioneel.

In het glasatelier vind je volop inspiratie voor je ontwerp. Een vrolijke vogel, tafelschaal of vlinder maak het eenvoudig zelf. Zo wordt glas schilderen een waar feest en ga je op een simpele manier een glasplaatje omtoveren tot een unieke eyecatcher. De workshop duurt twee uur en kost afhankelijk van het werkstuk dat je maakt tussen de 30 en 75 euro per persoon. Je hoeft niet allemaal hetzelfde te maken en je houdt er iets blijvends aan over.

Aanmelden kan via e-mail info@museumelburg.nl, of telefonisch op 0525-681341.

Zaterdag 25 januari 2020. Aanvang 13.30 uur, einde ca  15.30 uur.

Geef je niet te laat op, dan ben je verzekerd van een plek op. Vervoer op eigen gelegenheid, of carpoolen.

Kijk voor inspiratie ook op: www.janhooghiemstra.nl