02 11 2018 | Vocaal Ensemble Voxtet en orgel - cello muziek in de Kloosterkapel Elburg

Vocaal Ensemble Voxtet

Het 2e concert van het seizoen 2018-2019 van de St.Kloosterkapel Elburg is op vrijdagavond 2 november 2018.

Hiervoor heeft de St Kloosterkapel Elburg het Vocaal Ensemble Voxtet uitgenodigd. Een groep van acht enthousiaste zangers uit Amersfoort en omgeving. De meeste zangers zijn lid van verschillende koren; te denken valt aan het St.Joriskoor Kamerkoor, VU Kamerkoor en de Sweelinck Cantorij. Voxtet Vocaal Ensemble is in 2010 begonnen vanuit het verlangen intiem doch groots te musiceren.

Jan Willem Jonkman uit Elburg bespeelt het Strubbe-orgel. Jan Willem Jonkman studeert aan het  conservatorium in Groningen. Hij zal bij een aantal werken het Ensemble begeleiden, maar ook solistisch orgelmuziek laten horen.

Erik Liefitng speelt cello en zal delen uit de cello-suite in G groot van J.S.Bach ten gehore brengen.

Werken van o.a.de volgende componisten staan op het programma: J.P.Sweelinck, H Purcell, T.Tallis, van J.S Bach  het motet Jesu meine Freude en M. Reger.

Het belooft een prachtige muziekavond te worden in de sfeervolle kapel van het vroegere klooster, nu Museum Elburg.

Aanvang is 20.00 uur  in Museum Elburg Jufferenstraat 8 Elburg. Toegang € 12,50.

www.orgelkloosterkapel.nl

Jan Willem Jonkman uit Elburg