Lezing over gedichten Marc Chagall in Museum Elburg

"Klokken en de tijd in de gedichten van Chagall"

Op dinsdag 16 mei om 20.00 uur verzorgt voordrachtskunstenares Frouwkje Zwanenburg in de Refter van Museum Elburg een avond over de gedichten van Marc Chagall. Deze lezing wordt gehouden in het kader van de expositie “De Mozes in Chagall” die tot 9 september te zien is in Museum Elburg.

Marc Chagall maakte naast schilderijen, litho’s en ander grafisch werk ook gedichten.

Frouwkje vertaalde die gedichten van het Frans in het Nederlands. Tijdens de lezing zal zij ook een aantal gedichten voordragen. De sfeer van die gedichten is vaak net zo speels en vrij als de sfeer in zijn grafisch werk. Frouwkje zal een aantal gedichten die betrekking hebben op klokken en het gebruik van tijd in het werk van Marc Chagall toelichten. De 41 gedichten die samen de bundel "Gedichten" vormen, zijn geïllustreerd met 20 zwart-wit reproducties van houtsneden van Chagall. De bundel is in een beperkte oplage van 1000 exemplaren uitgegeven en is te koop in de museumwinkel van Museum Elburg.

De lezing wordt gehouden in de Refter van Museum Elburg, ingang via de Zuiderwalstraat. De zaal gaat open om 19.30 uur, de lezing begint om 20.00 uur. De entree bedraagt €7,50 maar voor leden van de Vereniging Vrienden van het Museum Elburg €5,00. Kaartverkoop op de avond zelf aan de deur.