Programma concert susterenkoor St.-Agnes bekend

Het susterenkoor uit Elburg heeft het programma bekendgemaakt voor het bijzondere concert op zaterdag 21 januari 2017 om 16.15 uur in de kloosterkapel van het museum. Het programma is een combinatie van liederen en vertellingen over St.-Agnes, de vroegchristelijke martelaarster en tevens naamgeefster van het Agnietenklooster en het susterenkoor.

De susters werden vroeger de bruid van Christus genoemd. Daarom zijn vier zelden uitgevoerde liederen gebaseerd op het prachtige boek Hooglied uit de Bijbel in het programma opgenomen. De oud-Nederlandse teksten zijn van de dichter-theoloog Jacobus Revius (1586-1658, Deventer) en op muziek gezet door de componist Jurriaan Andriessen. Ook wordt de Lofzang van Maria, het beroemde Magnificat uitgevoerd. De in Elburg geboren  fluitiste Anne-Marije de Haas zal d’Lofzangh Marie van Jacob van Eyk spelen op blokfluit. Anne-Marije speelt ook een partita van J.S. Bach.

Het susterenkoor onder leiding van dirigent Grietje Roozeboom zingt verder onder meer het lied ‘Hebe deine Augen’ naar psalm 121 van F. Mendelssohn. Tussen de liederen door zal Anne-Marie van Hout, directeur van het museum, het verhaal van St.-Agnes vertellen en uitleg geven over de bijzondere muurschilderingen, zogenaamde secco’s,  van St.-Katharina , St.-Thomas en St.-Christoffel die zich in de kapel bevinden.

De susteren heten u van harte welkom op 21 januari.

Kapel Museum Elburg

Aanvang 16.15 uur. Ontvangst met koffie en thee vanaf 15.45 uur