Eindelijk weer open!

Museum Elburg/ VVV Elburg opent dinsdag 2 juni, na 2,5 maand gesloten te zijn geweest, weer de deuren. We heten u dan weer graag welkom in ons museum en bij de balie van de VVV.  We hebben alle maatregelen uit het museumprotocol nageleefd zodat zowel u als wij zo goed mogelijk beschermd zijn.

Voorlopig is het museum alleen te bezoeken als u hebt gereserveerd. Daarvoor wordt nu een reserveringssysteem gebouwd dat u straks kunt vinden onder deze link. Tot die module klaar is, kunt u bij ons reserveren via mail  (info@museumelburg.nl) en vanaf dinsdagochtend 2 juni 08.30 uur ook weer telefonisch (0525 681341).

Wat is er momenteel te zien in Museum Elburg? Een prachtige tentoonstelling die op 13 maart had moeten openen en nog door niemand gezien is. We hebben prachtige geweven wandtapijten van Marianne Benkö. Volg de link om meer te weten te komen over deze expositie die gelukkig verlengd kon worden tot 24 oktober 2020.

De vaste opstelling is ook toegankelijk, al is de route wel aangepast, zodat bezoekers elkaar zo min mogelijk hoeven te passeren. De Kloostertuin is tijdens openingsuren van het museum weer open. Anders dan andere jaren is de tuin niet ingericht met buitenkunst. De drie kunstenaars die dit jaar de Kloostertuin zouden vullen met hun werk zijn doorgeschoven naar Vestingval 2021. We zijn op dit moment bezig om te kijken of we de tuin met werk van kunstenaars uit de directe omgeving kunnen inrichten want hoewel de tuin er prachtig bij ligt, missen we de kunstwerken wel. De vrijwilligers van de tuingroep hebben de afgelopen periode ‘gewoon’ doorgewerkt en genoten van hun alleenrecht op de tuin. Maar ook zij willen de tuin graag weer delen met bezoekers.

De balie van de VVV gaat dinsdag om 11.00 uur weer open. Vanaf dat moment zijn we aan de balie, per telefoon en per mail weer beschikbaar voor vragen. We mogen helaas nog geen stadswandelingen organiseren maar we hebben een mooie nieuwe Hanze stadswandeling en nieuwe routeboekjes voor klompenpaden  te koop. Verder natuurlijk allerlei fietskaarten en hele leuke Elburg souvenirs.

Wij zijn er kaar voor en hebben er zin in weer mensen te ontvangen in de stad en in ons museum. Wees welkom!

Protocol Covid-19 Museum/VVV Elburg
Protocol Covid-19 algemeen.pdf