Harpconcerten Regina Ederveen

Op drie donderdagen in de zomervakantie geeft de bekende harpiste Regina Ederveen een exclusief harpconcert in de sfeervolle kapel van Museum Elburg. Het programma van een uur bestaat uit hoogtepunten uit de harpsolomuziek, van klassiek tot modern.

Regina bespeelt haar gouden pedaalharp uit 1911 en nog een van haar andere harpen en licht de stukken toe met korte anekdotes. Er wordt muziek gespeeld uit verschillende landen met als thema ''Van harp tot hart''.

Harpiste Regina Ederveen studeerde voor harpiste aan het Conservatorium van Utrecht. Zij trad op in Carnegie Hall in New York. Van Regina zijn meerdere Cd's gemaakt, o.a. met fluit, orgel, piano en ook solo. Regina treedt veel op met de harp en geeft ook les aan leerlingen uit de wijde omtrek van Elburg. De Kapel van het Museum staat bekend om zijn prachtige akoestiek en wordt daarom veel gebruikt voor concerten.

De concerten zijn op de donderdagen 26 juli, 2 augustus en 9 augustus in Museum Elburg met als aanvangstijd: 15.30 uur (zaal open 15.00 uur via entree VVV balie). Toegangsprijs € 9,50 (t/m 12 jr. € 7,50). Kaarten zijn vanaf 2 juli te koop bij het museum of te reserveren via info@museumelburg.nl. Speciaal vooraf aan dit concert kan het museum met korting bezocht worden. De normale toegangsprijs van 6 euro wordt deze dag gereduceerd naar 4 euro.