Laat uw boeken en bijbels taxeren

Zaterdag 17 september

WEGENS OMSTANDIGHEDEN GAAT DE TAXATIEDAG OP

17 SEPTEMBER HELAAS NIET DOOR!

Laat uw boeken en bijbels taxeren in Museum Elburg

Op zaterdag 17 september kunt u uw bijbels en andere boeken laten taxeren door de heer Arie Molendijk van Antiquariaat Molendijk.

De taxaties vinden plaats tussen 11.00 uur en 15.00 uur in de kapel van het  voormalig Agnietenklooster.

Entree via de hoofdingang van het museum en de VVV. U betaalt € 5, ongeacht het aantal boeken dat u laat taxeren!

Sinds 1997 is Molendijk boeken antiquariaat/veilingen en taxaties een begrip geworden. Na de vele goedlopende veilingen van oude en zeldzame boeken is dhr Molendijk  overgegaan tot voornamelijk het organiseren van taxatiedagen in binnen- en buitenland. De medewerkers van dit antiquariaat hebben meer dan 1500 keer getaxeerd zelfs in Canada en de VS! Zij taxeren voornamelijk oude boekwerken vanaf de boekdrukkunst, handschriften en documenten. Ook de wat modernere antiquarische boeken zijn welkom op een taxatiedag. Verder vertellen zij u graag waar u uw boeken het best kunt laten veilen, of kopen zij zelf in bij belangstelling. Restauratie van antieke boeken is bij hen ook mogelijk.

Bij het taxeren komt veel kijken. Is het boek compleet, de band of omslag origineel, boekblok wel of niet afgesneden, wel of niet goed gerestaureerd etc. Oude en antieke boeken worden alleen getaxeerd op veilingwaarde dus niet op een verkoopwaarde in een antiquariaat.