Beleef het Klooster tijdens Gelderse Museumdag

Tijdens de Gelderse museumdag met als thema ‘tussen Droom & Daad’ verandert Museum Elburg voor één dag weer in een middeleeuws klooster waar jij je kunt verkleden in een habijt net als een non of een monnik. Het klooster wordt weer opnieuw tot leven gewekt. Op een kloosterdag lopen er overal nonnen door Museum Elburg die oude ambachten beoefenen en verhalen vertellen over vroeger. Kinderen kunnen veel activiteiten doen zoals glas in lood ramen knutselen, kalligraferen, armbanden weven, kloostermoppen bakken, initialen versieren en een kloosterzoektocht. Wie weet kom je ook nog de zingende Susteren tegen! Daarnaast is er ook nog genoeg te beleven voor je ouders en/of grootouders. Rondleidingen door het gebouw zijn gewilde activiteiten die volwassenen zullen boeien.

Er worden kinderactiviteiten aangeboden voor de leeftijd 5 tot en met 12 jaar en deze vinden plaats tussen 12.00 en 16.00 uur. Tussendoor zal er een interactieve inloopworkshop plaatsvinden met klank en lied door het Susterenkoor ‘St Agnes’ wat ook geschikt is voor volwassenen.

Museum Elburg is geopend van 11.00 tot 17.00 uur. Beleef het Klooster is een terugkerend evenement dat vier keer per jaar plaatsvindt.

kinderen€ 5.00

Toegangsprijs tijdens deze kloosterdag: kinderen entree € 3,00 en voor activiteiten € 2,00; ouders gratis!